Regulamin sklepu
Produkty oferowane w Sklepie są sprzedawane przez Bomelite Jakub Bąbel, NIP: 7372222516, REGON 7372222516, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, adres do kontaktu: Szczyrzyc 118, 34-623 Szczyrzyc, dalej zwaną w regulaminie Sprzedawcą.
Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc wiadomość na adres e-mail: biuro@bomelite.pl lub telefonicznie: 794 007 656.
§1 DEFINICJE
- Cena – wartość wyrażona w pieniądzu, którą Klient zobowiązany jest zapłacić za zakupiony Produkt.
- Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
- Dowód zapłaty – faktura VAT lub paragon fiskalny, wydawane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dostawa – dostarczenie Klientowi Produktu przez Sprzedawcę lub wybranego przewoźnika.
- Sprzedawca – Bomelite Jakub Bąbel, NIP: 7372222516, REGON 7372222516, Szczyrzyc 118, 34-623 Szczyrzyc.
- Sklep – sklep internetowy Bomelite prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.bomelite.pl.
- Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w celach niezwiązanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą/zawodową.
- Oferta – propozycja sprzedaży przedstawiona na stronie Sklepu, zawierająca istotne informacje o Produktach i ich cenach.
- Produkt/Towar – rzecz oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży.
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień i realizacji sprzedaży.
- Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji w sposób trwały, np. wiadomość e-mail, pliki PDF.
- Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
§2 WARUNKI TECHNICZNE I USŁUGI ELEKTRONICZNE
- Korzystanie ze Sklepu:
- Sklep można przeglądać i dokonywać w nim zakupów zgodnie z niniejszym regulaminem i przepisami prawa.
- Korzystanie ze Sklepu może wiązać się z ryzykiem modyfikacji danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Rekomendujemy stosowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego oraz przeglądarek internetowych.
- Wymagania techniczne:
- Urządzenie z dostępem do Internetu.
- Przeglądarka: Edge, Chrome, Safari, Opera (aktualne wersje).
- Aktywne konto e-mail.
- Włączona obsługa plików cookies.
- Usługi elektroniczne:
Sprzedawca świadczy usługi elektroniczne dostępne 24/7:- Formularz kontaktowy – kontakt z obsługą klienta.
- Formularz wyceny – Kupujący może złożyć zapytanie o cenę wybranej przez siebie konfiguracji Towaru
- Zasady korzystania:
- Klienci zobowiązani są do podania prawdziwych danych.
- Usługi mogą być zmieniane lub modyfikowane przez Sprzedawcę, o czym Klient będzie informowany z wyprzedzeniem.
§4 CENA
- Cena podana w Sklepie jest ceną brutto, zawierającą wszystkie wymagane przepisami podatki, chyba że jednoznacznie zaznaczono, iż jest to cena netto (do której należy doliczyć podatek VAT).
- Cena obejmuje koszty transportu.
- Cena obniżona oznacza cenę obowiązującą na skutek obniżenia pierwotnej ceny Produktu.
- Cena najniższa to najniższa cena Produktu, która obowiązywała w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku Produktów oferowanych w sprzedaży krócej niż 30 dni, ceną najniższą jest najniższa cena obowiązująca od momentu rozpoczęcia sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Produktów w Sklepie, organizowania promocji, oraz wprowadzania i odwoływania rabatów zgodnie z przepisami prawa. Zmiany te nie wpływają na prawa Klientów, którzy zawarli Umowy Sprzedaży przed dokonaniem zmiany.
§5 ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ, DOSTAWA TOWARÓW
- Zakres dostawy
Dostawa Produktów realizowana jest na terenie Polski, oraz Niemiec. - Koszty dostawy
Dostawa i montaż wykonywana jest przez firmę Bomelite i wliczona jest w cenę Towaru. - Formy dostawy
Sprzedawca udostępnia następującą formę dostawy:- Firma wykonuje dostawę na własną rękę.
- Formy płatności
Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:- Płatność przelewem dwa dni przed planowanym montażem.
- Płatność gotówką w momencie odbioru.
- Czas realizacji zamówienia
Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 60 dni roboczych, licząc od:- Złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
- Zawarcia Umowy Sprzedaży w wyniku korespondencji mailowo-telefonicznej rozpoczętej za pomocą formularza wyceny.
- Opóźnienia w realizacji
W przypadku opóźnień wynikających z okoliczności niezależnych od Sprzedawcy (np. siły wyższej), Klient zostanie poinformowany o wydłużeniu czasu realizacji. - Brak płatności
W przypadku braku zaksięgowania płatności w terminie 2 dni roboczych od umówionej daty montażu, Sprzedawca ma prawo wyznaczyć dodatkowy termin na dokonanie płatności, a także zmienić termin dostawy i montażu.
§6 PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
- Wszystkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe, są chronione przepisami prawa autorskiego.
- Materiały te mogą być wykorzystywane przez Klienta wyłącznie na własny użytek, zgodnie z zakresem dozwolonego użytku wynikającym z Oferty lub Regulaminu.
- Zabrania się rozpowszechniania, pobierania, modyfikacji i wykorzystywania materiałów w sposób wykraczający poza dozwolony użytek bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
§7 REKLAMACJA
- Podstawa prawna
Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) wobec:- Klienta będącego Konsumentem,
- Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru (np. umowy sprzedaży lub dostawy) stosuje się przepisy Ustawy o prawach konsumenta, wyłączając przepisy działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
Uwaga: W przypadku sprzeczności zapisów Regulaminu z przepisami ustawy o prawach konsumenta, zastosowanie mają przepisy ustawy. - Prawo do żądania naprawy, wymiany lub odstąpienia od umowy
- W przypadku niezgodności Towaru z umową Klient (Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo żądać:
- naprawy Towaru,
- wymiany Towaru
- Sprzedawca, w terminie do dwóch tygodni od uznania niezgodności, ma obowiązek wymienić, lub naprawić Towar.
- W przypadku, gdy naprawa ani wymiana są niemożliwe, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- W przypadku niezgodności Towaru z umową Klient (Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo żądać:
- Obowiązki Klienta:
Klient zobowiązany jest do udostępnienia Towaru Sprzedawcy w celu przeprowadzenia naprawy lub wymiany. - Prawo do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy
Klient ma prawo obniżyć cenę lub odstąpić od umowy, jeśli:- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności z umową utrzymuje się pomimo działań Sprzedawcy,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności w rozsądnym czasie lub w sposób nienarażający Klienta na nadmierne niedogodności.
- Obniżenie ceny:
Obniżona cena powinna być proporcjonalna do wartości Towaru zgodnego z umową.
Sprzedawca dokonuje zwrotu należności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. - Odstąpienie od umowy:
Klient niezwłocznie zwraca Towar na koszt Sprzedawcy. Zwrot ceny następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
Zwrot następuje przy użyciu tej samej metody płatności, chyba że Klient wyrazi zgodę na inną formę. - Składanie reklamacji
Reklamacje można składać:- Pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie,
- E-mailowo na wskazany adres Sprzedawcy.
- Treść reklamacji powinna zawierać:
- Dane identyfikacyjne Klienta,
- Przedmiot reklamacji,
- Żądania związane z reklamacją.
- Rekomendacje Sprzedawcy:
Aby usprawnić proces reklamacyjny, Sprzedawca zaleca dołączenie:- Numeru zamówienia,
- Wskazania reklamowanego produktu,
- Dowodu zakupu.
- Wzór formularza reklamacyjnego dostępny jest:
- Terminy rozpatrzenia reklamacji
Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
Odpowiedź na reklamację przekazywana jest:- Na adres e-mail Klienta,
- W inny sposób wskazany przez Klienta.
- W przypadku braku wskazania formy kontaktu, Sprzedawca samodzielnie wybierze metodę przekazania odpowiedzi.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną
Klient może zgłaszać reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.
Reklamacja powinna zawierać opis problemu.
Sprzedawca rozpatruje takie reklamacje w terminie 7 dni od ich otrzymania.
§8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Prawo do odstąpienia od umowy
Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży do momentu otrzymania drogą elektroniczną, lub telefoniczną informacji o rozpoczęciu procesu produkcyjnego, bez podawania przyczyny. - Sposób odstąpienia od umowy
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien:- Poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, składając jednoznaczne oświadczenie (np. e-mail, pismo na adres wskazany w Regulaminie).
- Wskazać w oświadczeniu dane umożliwiające identyfikację Klienta oraz Towaru, którego dotyczy odstąpienie.
- Formularze:
- Odstąpienia dostępny Tutaj
- Zwrot płatności przez Sprzedawcę
- Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie dokonane płatności, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, jeżeli płatność i odstąpienie nastąpi przed informacją o wejściu produktu w fazę produkcji.
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w tym:- Umów, w których Towar jest nieprefabrykowany, wykonany według specyfikacji Klienta lub dostosowany do jego indywidualnych potrzeb. Z tego względu, po wejściu w fazę produkcji, klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy i ponosi pełną cenę wykonania towaru.
§9 SIŁA WYŻSZA
- Wyłączenie odpowiedzialności w przypadku siły wyższej
Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, jeśli wynika to z wystąpienia siły wyższej. - Definicja siły wyższej
Siła wyższa to zdarzenie nagłe, niespodziewane, niezależne od woli Stron, którego nie można było przewidzieć ani zapobiec, takie jak:- Powódź, pożar, trzęsienie ziemi,
- Wojna, akt terroru,
- Wprowadzenie stanu wyjątkowego, epidemii lub stanu wojennego.
§10 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Podstawa prawna
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy:- Kodeksu cywilnego,
- Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- Innych obowiązujących przepisów prawa.
- Interpretacja Regulaminu
Wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy rozstrzygać w sposób zgodny z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. - Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym:- Pomocy powiatowego rzecznika konsumentów,
- Postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
- Stałego polubownego sądu konsumenckiego,
- Platformy ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
- Zmiany Regulaminu
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak:- Zmiana przepisów prawa,
- Decyzje UOKiK, PUODO lub orzeczenia sądowe,
- Istotne zmiany czynników biznesowych.
- Prawo właściwe i sąd właściwy
- Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Wszelkie spory rozstrzyga sąd polski właściwy dla Sprzedawcy.
- Przetwarzanie danych osobowych
Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności. - Obowiązywanie Regulaminu
Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2025r..